Tuesday, December 4, 2012

Set B - Vitamin Ibu Menyusu

Ibu menyusu sangat memerlukan nutrisi tambahan untuk turut diberikan kepada bayi. Jika ibu tidak makan makanan yang berkhasiat, bayi turut akan mendapat kesannya.
Ibu menyusu perlu sihat dan bertenaga untuk menempuh aktiviti seharian yang memenatkan. 

Set penyusuan Shaklee Set B amat membantu ibu menyusu memperoleh kesihatan yang optimum dan bertenaga.

Set Vitamin Untuk Ibu Menyusu yang paling optimum mengandungi:
1. Vitalea @ multivitamin dengan formula zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah dan juga sel sendiri. Vitalea juga sangat membantu untuk mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari akar ke hujung, membantu mencegah penyakit tiroid@beguk yang terjadi akibat kekurangan iodin dalam badan. Vitalea juga mampu memberikan rasa bertenaga, mengilangkan kelesuan badan dan menjadikan kulit sentiasa tegang. Ibu-ibu menyusu tak perlu lagi mengambil obimin jika mengamalkan Vitalea. Vitalea mengandungi 30 nutrisi lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral pentig yang lengkap dan terbaik di pasaran.

 2. Shaklee B complex dilengkapi dengan 8 kumpulan vitamin B yang diperlukan oleh tubuh tetapi sukar diperoleh dari makanan secara lengkap. Ia membantu tubuh badan lebih bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan menampilkan wajah yang lebih berseri. Ia juga membantu menukarkan gula dalam darah kepada tenaga, mengelakkan stress, membantu mengurangkan sembelit dan membantu melancarkan urat saraf...rahsia kulit cantik juga ada pada B Complex...'B for Beauty'

3. Sustained Release Vita-C sebagai antioksidan tubuh yang sangat berkesan untuk meningkatkan imunisasi tubuh, mencantikkan kulit, membantu penyerapan zat besi, membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka, membina kolagen untuk menguatkan dan menyegahkan tisu dalam badan dan menstabilkan bahan kimia dalam badan. Sangat bagus sekiranya ibu-ibu mengalami selsema atau bayi selsema, SR Vita-C dapat meningkatkan ketahanan tubuh melawan virus selsema.

4. Alfalfa Complex - Alfalfa adalah raja segala tumbuhan, telah digunakan secara tradisional berkurun lamanya untuk meningkatkan kualiti kesihatan. Dilengkapi dengan 10 vitamin, 15 mineral, gentian dan kaya dengan protein. Alfalfa mengandungi 8 enzim pencernaan dalam kuantiti yang secukupnya untuk membantu pencernaan bagi kesemua kelas makanan. Ia juga dapat membantu mengatasi sakit sendi, gout dan Alfalfa sangat membantu meningkatkan imunisasi tubuh. Ia juga mengandungi kalsium dan sangat membantu ibu menyusu kerana Alfalfa dapat mempercepatkan penghasilan susu ibu dan membanyakkan susu badan.

5. Ostematrix  membekalkan keperluan kalsium yang diperlukan oleh ibu menyusu. Kalsium merupakan komponen yang penting dalam susu ibu. Kalsium penting untuk pembinaan darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Pengambilan kalsium dalam kalangan ibu menyusu tidak boleh dipandang remeh. Sekiranya keperluan kalsium bagi ibu menyusu tidak mencukupi untuk disalurkan kepada bayi, kalsium akan diserap dari tubuh ibu untuk disalurkan kepada bayi. Ini menyebabkan ibu sering letih dan lesu, gigi cepat rosak, kerap sakit belakang serta lenguh dan kebas badan. Ia juga membantu mencegah osteoporosis yang sangat mudah menyerang wanita terutama apabila berusia 40 tahun ke atas. Ini kerana ibu-ibu tidak mengambil kalsium yang secukupnya semasa menyusu. Ostematrix mampu meningkatkan penghasilan susu ibu dengan menambah komposisi kalsiumnya. Susu merudim ketika datang bulan? ini kerana kalsium berkurangan secara kritikal untuk mengeluarkan darah kotor dari tubuh.

6. ESP

7. OmegaGuard


Terdapat beberapa variasi set vitamin ibu menyusu yang boleh dipilih mengikut budget.

1. Set B
Vitamin Ibu Menyusu (SET B)

2. Set E
Vitamin Ibu Menyusu (SET E)

3. Set 3 M
Vitamin Ibu Menyusu (SET 3M)

4. Set 3M Plus
Vitamin Ibu Menyusu (SET 3M Plus)

5. Eu Four Pack
Vitamin Ibu Menyusu (SET EU FOUR PACK)

HUBUNGI:
Rumaizah Zalkornain
Shaklee ID 868610
SMS/ Whatsapp: 016-5519641
Like saya di Fb: My Health Store

No comments: