Wednesday, November 28, 2012

Supplemen Paling Semulajadi Di Dunia

Ceewaahhh....tajuk gempak habis...tapi itulah kebenarannya...

Jika anda sedang berkira-kira untuk mencari apa dia supplemen yang paling baik dan semulajadi, THE BEST ialah dari sumber asli - buah-buahan, sayur-sayuran, sumber daging: ayam, ikan, lembu, kerbau, kambing, etc, kekacang, bijirin dan lain-lain lagi..

Cuma dengan keadaan dunia sekarang yang penuh dengan pencemaran, dipenuhi dengan manusia yang tamak dalam mengaut keuntungan...sanggup letak bahan pengawet mayat terutama dalam ikan untuk nampak ia segar di mata pembeli adalah sesuatu yang sangat tidak beretika dan tidak bermoral.. Setiap hari diri dan keluarga kita terdedah dengan bermacam-macam jenis pencemaran sama ada udara, air dan makanan. Dunia sekarang dah tak selamat kerana dipenuhi oleh manusia yang zalim..

Jadi, kita kena fikirkan yang kita perlu sangat berhati-hati dalam memilih sumber untuk dimakan seharian. Sebab itu ramai di antara kita yang suka beli produk organik - which is BEST...less chemicals...

Lagi bagus kalau semua dapat ditanam sendiri, segar dan sihat. ^_^  Nak ayam, daging - ternak sendiri, nak makan sembelih je buat lauk...best kan? Cuma bila kita tinggal di kota-kota besar, bandar-bandar...ruang nak bercucuk tanam dan menternak ayam itik mana ada...tanah pun dapat sekangkang kera je...kalau dok apartment etc lagi la....atap, dinding, lantai pun share dengan orang lain...kn?

Atas kesedaran itu juga ramai di antara kita yang memilih untuk mendapatkan makanan tambahan a.k.a supplement...tetapi terdapat banyak sangat rangkaian produk yang bagus di pasaran...macamana nak cari yang paling BAGUS dan paling SEMULAJADI?

Di sini saya kongsikan beberapa tips untuk memilih produk makanan nutrisi tambahan. Tips ni saya translate dari blog yang sangat berguna ni..

1. Cari jenama yang dipercayai yang telah wujud untuk beberapa ketika.


2..Baca kenyataan mereka ini dengan teliti. Jika mereka terdengar terlalu bagus untuk menjadi kenyataan, mereka mungkin. Anda biasanya boleh melihat kenyataan yang berasaskan terutamanya kepada gembar-gembur dan hanya samar-samar mengenai sains.

3. Cari juga tentang kajian yang dibuat untuk sesuatu produk, jika ada, dokumenkan keberkesanan produk tersebut. Jika terdapat kajian, pengeluar makanan tambahan tidak akan teragak-agak untuk dokumenkan sebarang hasil kajian yang telah dibuat.. (Syarikat yang saya gunakan menyenaraikan lima muka surat kajian dan manuskrip jurnal perubatan yang berjumlah lebih daripada 100 di belakang buku panduan produk tahunan mereka dan malahan ia boleh didapati dalam talian!) Boleh rujuk physicians.shaklee.com. Anda boleh cari bermacam-macam kajian yang telah dibuat dengan mudah.

4..Semak dengan doktor anda sebelum mengambil apa-apa tambahan diet. Terdapat produk yang telah menjadi isu kerana dicemari dan tercemar dengan logam berat, yang menyebabkan ramai pakar dan doktor sangat berhati-hati dalam mencadangkan sebarang makanan tambahan.

Maaf jika terjemahan tunggang langgang...anda boleh baca sendiri di web asal jika mahu..(ni semua gara-gara Google Translete, hehe)

Dan pilihan saya sudah tentulah SHAKLEE....paling semulajadi dan they are beyond organic!!

No comments: