Sunday, August 25, 2013

Hebatnya ESP, Buat Kulit Cantik dan Licin Bak Kulit Bayi

Salam semua...
Apa khabar hari ni?
Semoga semua sihat selalu...

Hari ni Mai nak citer tentang produk evergreen Shaklee yang best tu, yang selalu sold out di gudang Shaklee..wuwuwu produk yang buat hati tak senang kalau sehari tak minum...hehe

Huish hebat penangan produk ni!!

Produk tu ialah ESP...Dulu dikenali sebagai Energising Soy Protein..sekarang pada canister ditulis ESP Soy Protein Isolate Powder...

Jadi, kalau ESP dan Energising Soy Protein adalah produk yang sama..hanya dari Shaklee...

Apa istimewanya ESP berbanding produk soya lain di pasaran?


Kerana ESP telah memenuhi kesemua 7 kriteria penting yang anda mesti kaji sebelum memilih sebarang jenama produk soya di pasaran.

7 kriteria itu ialah:

1. Kacang soya mesti tumbuh dan membesar secara organik
2. Kacang soya itu mestilah non-GMO - iaitu ia tidak dihasilkan secara genetik
3. Protein kacang soya itu mesti mengandungi 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh badan
4. Dalam proses menghasilkan soy isolate, soyflakes mesti dicuci dengan air bukan alkohol..alkohol akan mengakibatkan kemusnahan isoflavone yang terdapat dalam protein soya sehingga 88%..isoflavone sangat penting untuk mengurangkan risiko kanser dan berfungsi untuk menyeimbangkan hormon.
5. Bahan anti-thyroid / anti-growth substance mesti disingkirkan
6. Pemprosesan kacang soya juga sebaiknya tanpa pemanasan
7. Kacang soya mesti ditambah dengan unsur kalsium..ini untuk mengelakkan kacang soya menjadi berasid sehingga boleh menyebabkan kerapuhan tulang..ee ngeri!

Haa...sangat penting untuk kita semak jenis dan kandungan kacang soya dari jenama yang anda pilih..
Mai pun pernah bincang tentang ESP ni dalam entry lama, tentang kacang soya menyebabkan kanser..boleh klik untuk bacaan lanjut k..

Hari ni Mai nak cerita macamana ESP boleh buat kulit cantik sehalus dan selembut kulit bayi...waaaah..bestnya!! Ada juga yang kata kulit cantik bak telur yang dikupas...hehe apa-apa pun ESP memang boleh buat kulit cantik menawan tanpa menggunakan sebarang bahan kimia berbahaya yang sangat memberi kesan dalam jangka masa panjang..

Macamana ESP boleh berikan kulit cantik gebu halus dan menawan?

Ok..sekarang kita kena faham bagaimana ESP bertindak untuk berikan kulit cantik menawan dari dalam..

ESP adalah protein..yang diambil dari protein kacang soya..

Badan kita terdiri daripada sel..sel-sel ini memerlukan protein untuk menjalankan fungsinya dengan optimum, membina sel baru, baiki sel rosak dan gantikan sel yang sihat dan baik..

Protein > sel > tisu > organ > sistem > tubuh badan

Jadi kita sangat memerlukan protein untuk memelihari sel badan kita..bila sel badan kita yang dibina adalah sel yang sihat, jadi keseluruhan badan kita juga akan sihat..

Ok, Mai ambil contoh organ terbesar dalam tubuh manusia -- iaitu KULIT...

Apa kaitan protein dengan KULIT CANTIK?

Kulit yang cantik ialah kulit yang sihat..kulit cantik ialah kulit yang tak kusam dan ada tona warna yang sekata..kulit cantik ialah kulit yang halus dan berseri walaupun tanpa mekap..kulit cantik ialah kulit asli berseri yang Allah kurniakan dan dijaga dengan baik tanpa sebarang bahan kimia berbahaya..

Jadi..SEMAK!!  Kulit cantik anda cantik yang bagaimana??

Bagaimana ESP boleh jadikan kulit kita cantik?

Macam tadi Mai bagitau, kulit kita adalah organ terbesar dalam tubuh kita ni..asas kepada organ ialah sel..sel ni dibina daripada protein..dan sel-sel ni akan digantikan dengan sel yang baru..tetapi jika sel yang baru terhasil adalah sel yang tak sihat dek kerana kekurangan protein, jadi sebab tu kulit nampak kusam dan tak bermaya..protein dari ESP akan memberikan tenaga kepada sel dan memelihara sel agar sel yang baru terhasil adalah sel yang sihat dan baik..

Jika sel yang baru terhasil tu adalah sel yang baik, jadi baiklah keseluruhan organ dan sistem tu..jadi untuk kulit, maka cantiklah keseluruhan kulit tu...sel kulit yang rosak dan mati akan digantikan dengan sel kulit yang baru dan cantik..

Haa dapatlah kita kulit yang cantik, halus mulus bak kulit bayi tadi..dengan hanya mengamalkan ESP anda boleh dapat kulit yang sangat cantik di samping kesihatan yang super duper hebat, insyaAllah..

Jom jom dapatkan kulit cantik menawan secara semulajadi..

Hubungi Mai ye..

Rumaizah Zalkornain
ID 868610
Sms/whatsapp: 016-5519641



No comments: