Friday, September 13, 2013

Kesihatan Jantung Optimum Dengan CoQ Health Plus


Hai all....

Sempena promosi bulan September ni, Mai nak cerita sikit la tentang produk terbaru daripada Shaklee ni.. CoQ Health Plus..supplement untuk kesihatan jantung yang optimum..


CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.



CoQ10 telah ditunjukkan dapat:

• Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
• Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap 
   pengoksidaan LDL
• Meningkatkan peredaran darah
• Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di 
   dalam darah

Dipetik daripada website Shaklee Malaysia.


Ni secara umum la kebaikan Shaklee CoQ Health Plus ni..nanti Mai akan kongsikan dengan lebih n detail ye, kenapa CoQ10  ni sangat penting untuk menyokong kesihatan jantung..

Perlu tak kita mengambil supplemen untuk kesihatan jantung?


Tahukah anda....menurut Pertubuhan Kebangsaan Jantung Malaysia, penyakit kardiovaskular merupakan pembuinuh Nombor 1 dalam kalangan rakyat Malaysia dan ianya dua setengah kali ganda lebih tinggi berbanding kematian berpunca daripada kanser!

Manakala menurut perangkaan WHO, 37% kematian di Malaysia adalah diakibatkan oleh penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung dan stroke.

Hmmmm nampak sangat kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengamalkan gaya hidup sihat yang baik, malas bersenam dan mementingkan kekenyangan perut berbanding kesihatan. Kan Rasulullah dah pesan, segala penyakit berpunca daripada perut..jadi apa yang perlu kita buat untuk mengembalikan kesihatan jantung?

Jantung adalah organ yang mengepam darah ke seluruh badan..mengepam darah beroksigen ke seluruh badan untuk dibawa ke sel untuk bekerja dan mengepam semula darah untuk membawa darah yang tiada oksigen semula ke paru-paru untuk mengambil oksigen dan dipam semula...begitulah jantung bekerja secara ringkas...sekiranya kita makan makanan yang berlemak, penuh dengan kolesterol, jarang melakukan proses detoksifikasi dan malas bersenam, lemak dan kolesterol mudah berkumpul di salur darah..ini akan menyebabkan laluan darah menjadi sempit dan jantung terpaksa bekerja keras untuk mengepam darah di laluan yang sempit tu, sehingga boleh menyebabkan kematian otot jantung..bila otot jantung dah mati, mengakibatkan penyakit jantung yang boleh membawa maut...

Jadi, penting tak kita menjaga kesihatan jantung?
Penting tak kita mengambil supplemen untuk jantung?

Pencegahan kan lebih baik daripada mengubati...jom kita cegah penyakit kardiovaskular ni sama-sama k!


Penyakit kardiovaskular boleh dicegah melalui:

1)  Meningkatkan amalan gaya hidup harian yang baik - mengambil diet seimbang

2) Mengambil supplemen berkualiti

3) Senaman secara teratur

4) Tidak merokok

5) Memastikan berat badan ideal


Apa kaitan CoQHealth Plus Shaklee ni dengan kesihatan jantung?


haaaaa....CoQHealth Plus ni mengandungi campuran 28mg CoQ10 yang sangat penting untuk kesihatan jantung. Koenzim Q10 atau biasanya disebut sebagai CoQ10, merupakan zat larut lemak semulajadi dalam tubuh kita untuk memastikan sel-sel tubuh dapat berfungsi dengan baik. Ia merupakan pencetus tenaga untuk sel-sel bekerja. Proses penghasilan tenaga yang berulang beribu-ribu kali setiap saat ni membolehkan jantung kekal berdegup untuk membolehkan organ-organ lain kekal berfungsi bagi membekalkan tenaga berterusan.

Tanpa CoQ10, sel-sel tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ tubuh lain tidak dapat berfungsi dengan baik...

Subhanallah...hebatnya ciptaan Allah ni...entiti sekecil itu sangat penting untuk memastikan manusia dapat meneruskan kehidupan...betapa telitinya Allah...Subhanallah...Subhanallah....Subhanallah... 

Kepentingan CoQ10


1) Membantu mengukuhkan otot-otot jantung

2) Menyokong keupayaan jantung untuk mengepam darah

3) Memperbaiki peredaran darah ke seluruh tubuh

4) Menyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan sihat/ normal

5) Bertindak sebagai antioksidan yang kuat

6) Melindungi arteri daripada masalah pengoksidaan LDL

7) Memudahkan pengaliran darah




Jom sama-sama meningkatkan kesihatan jantung!



KLIK untuk Isi borang order.

Rumaizah Zalkornain

Shaklee ID 868610
Sms/Whatsapp: 016-5519641



No comments: