Monday, May 5, 2014

OSTEMATRIX Yang Hebat Untuk Anda Yang Hebat!!

Penting ke Kalsium??

Kalau ditanya soalan tu, Mai akan jawab....pentiiiiiiiiing sangat kalsium ni..sebab tubuh badan kita disokong oleh tulang temulang yang mana majoriti komposisi tulang kita adalah daripada kalsium..

Pembentukan tulang dan gigi yang kuat dan sihat sangat memerlukan kalsium..sekiranya kita tidak mengambil apa-apa makanan, minuman atau suplemen sebagai sumber kalsium, maka kita akan menghadapi pelbagai masalah kesihatan yang berkaitan dengan gigi dan tulang.

Antara masalah kesihatan yang berkait rapat akibat dari kekurangan kalsium dalam tubuh ialah:

1. Osteoporosis atau gejala reput tulang
2. Kerosakan gigi
3. Kebas-kebas
4. Sakit di bahagian pinggang dan belakang
5. Bisa-bisa di bahagian kaki
6. Sakit tumit

dan sebagainya..

Jadi, pastikan anda mengambil cukup kalsiumuntuk keperluan harian tubuh anda ye..

Seorang dewasa memerlukan kira-kira 1000mg kalsium setiap hari..

Ibu menyusu dan hamil memerlukan sekitar 1300mg kalsium setiap hari..

Kanak-kanak membesar dan remaja juga memerlukan sekitar 800-1000mg kalsium setiap hari untuk pembentukan tulang dan gigi yang kuat dan sihat..





Kenapa MESTI Ostematrix??

Pengambilan 4 biji Ostematrix setiap hari membekalkan 1000mg untuk keperluan kalsium harian anda..setiap orang dewasa memerlukan sekurang-kurangnya 1000mg kalsium setiap hari.

Magnesium diperlukan untuk meningkatkan penyerapan kalsium ke dalam badan..tanpa magnesium, kalsium tidak dapat diserap sepenuhnya dengan sempurna oleh badan kita. Maka, jika anda sememangnya mengambil supplement kalsium setiap hari, pastikan terdapat juga kandungan magnesium di dalamnya..jika tidak, ternyata wang anda telah dibazirkan..jadi bertukarlah kepada Shaklee Ostematrix!

Vitamin D dan mineral seperti  boron juga sangat penting bagi proses penyerapan dan pembentukan kalsium di dalam tulang dan gigi..kekurangan setiap daripadanya aksn menjejaskan proses pengikatan dan penyerapan kalsium ke dalam tubuh..

Jadi, tunggu apa lagi? 

Bertukarlah ke Shaklee Ostematrix sebelum anda menghadapi masalah tulang seperti osteoporosis!

Hubungi saya untuk pertanyaan dan konsultasi..


Rumaizah Zalkornain
Shaklee Independent Distributor
ID 868610
Sms/whatsapp: 016-5519641



No comments: