Thursday, March 23, 2017

Perlu Ke Makan Suplemen Walaupun Dah Makan Makanan Seimbang?

SUPPLEMENT..Perlu ke Tak?
.
.
Orang kata, kalau makanan harian dah cukup lengkap semua vitamin, dah tak perlu suplemen dah. Orang sihat tak perlu suplemen. Orang sakit lagi la tak perlu...
.
Ye ke? Korang setuju ke tak setuju?
.
Hmm korang pasti ke makanan yang masuk dalam perut setiap hari tu dah cukup ke semua vitamin dan mineral yang badan perlukan?
.
Kenapa pulak?
.
Kalau kita ni semua hidup masa zaman atok nenek kita masa kecik dulu, yes, masa tu tak perlu makan suplemen pun tak ngape..
.
Sebabnya masa tu takde lagi pencemaran yang teruk macam sekarang, sayur ulam kutip tanam belakang rumah, tanah tanih pun subur kaya nutrien lagi...
.
Ayam lembu itik kambing pun bela sendiri tak de cucuk hormon bagai nak bagi cepat besar...telur ayam, susu lembu, susu kambing pun fresh berkualiti tinggi..sume makan real food, really real food..
.
Tapi kita sekarang?
.
Kalau isteri berkerjaya, masuk dapur masak betul-betul mungkin 3-4 kali seminggu, banyak makan makanan proses, frozen, atau fastfood..beli lauk kat kedai..sayur simpan dalam peti ais, seminggu dah layu dah..
.
Ok, semua yang Mai sebut kat atas ni, most of us ada buat..Mai tau, ada ibu yang dedicated memang masak fresh, real food hari-hari..tapi, sudah cukup ke semua nutrisi untuk badan?
.
Sebenarnya kan, walaupun kita rasa kita dah makan real food and fresh food hari-hari, nutrisi untuk badan kita still tak cukup..macam yang bagitau tadi, persekitaran yang membuatkan makanan kita tak fresh macam dulu..
.
Pencemaran, toksin - banyak radikal bebas yang musnahkan sel...badan kita perlu nutrisi yang cukup untuk bantu neutralkan radikal bebas..so kita perlukan antioksidan..
.
Cara memasak juga main peranan..vitamin dalam sayur contohnya sangat sensitif dengan haba..haba tinggi, habis vitamin rosak, kita cuma makan serat je...selain haba, kena tengok vitamin kita tu larut air atau larut minyak..so kena pilih cara masak yang betul..
.
Tanah yang dah tak subur, kurang nutrien, pencemaran tanah, penggunaan baja kimia dan racun serangga - semua ni merosakkan kualiti nutrien dalam sayur dan buah yang kita makan..kena cari the real organic vege, atau tanam sendiri..
.
Ayam, daging lembu, ikan - semua pun ada hormon nak bagi cepat besar, tahan lama etc...banyak sangat toksik dan bahan kimia sintetik yang dah masuk dalam badan kita...
.
Bila fikir-fikir...takutnya..
.
Sebab tu suplemen tu penting..nak tak nak kita kena amik juga..kita takleh rasa selesa..kuatkan imun diri dan ahli keluarga kita..bila badan kita dapat nutrien yang cukup, badan kita akan menjalankan fungsinya dengan sangat baik!
.
Tapi ingat, pilih brand suplemen yang betul, dijamin berkesan..dijamin selamat dan semulajadi..100%! Dan semua yang syarikat tu claim kata dia bagus, mesti wajib ada Landmark Study untuk sokong..kalau takde Landmark Study, jangan percaya!
.
Shaklee?
Ada Landmark Study..!
Dijamin berkesan..
Dijamin selamat..
Dijamin semulajadi..
.
So, make sure pilih Shaklee..pilihan bijak!
.
Dah pilih Shaklee, contact Mai untuk konsultasi k!
.
Salam sayang,
Mai
016.551.9641

#tsunamishaklee
#shakleewarrior
#shakleeclans

No comments: