Friday, August 4, 2017

Milk Booster Terbaik Untuk Tambah Susu Ibu

Assalamualaikum..
Hai semua..

Hari ni Mai nak share tentang milk booster untuk tambah susu ibu..sebenarnya kan, nak cari milk booster untuk tambah susu ibu ni tak sama untuk setiap ibu..kita kena try and error pada diri sendiri..baru tau apa milk booster yang sesuai untuk kita..

Ada ibu yang Allah murahkan rezeki anaknya, tak perlu milk booster pun kan..ada ibu yang perlu struggle untuk penuhi keperluan anak..bagi ibu yang struggle, macam Mai, sangat memerlukan milk booster ni..

Apa-apa pun kita perlu usaha..di samping berdoa moga Allah permudahkan dan izinkan susu ibu bertambah..zikir, doa dan usaha perlu seiring..

Yang penting prinsip utama dalam dunia penyusuan ni jangan lupa, iaitu demand vs supply..makin kerap payudara dikosongkan makin banyak la susu ibu akan terhasil..ingat ya!

So, balik kepada milk booster untuk tambah susu ibu, setiap ibu berbeza milk boosternya..jadi Mai cuba senaraikan milk booster untuk tambah susu ibu yang biasa diamalkan oleh ibu-ibu.

Antaranya..

  1.  Halba / fenugreek
  2.  Bijirin seperti oat
  3.  Daun kucai
  4.  Longan
  5.  Horlicks
  6.  Kurma
  7.  Susu kambing
  8.  Soya
dan banyak lagi sebenarnya..ini antara yang sesuai dengan Mai sebagai milk booster untuk tambah susu ibu..

Selain daripada milk booster untuk tambah susu ni, Mai juga amalkan supplement Shaklee untuk ibu menyusu.. Alhamdulillah dengan nutrien yang cukup dalam diri kita, cukup juga untuk supply kepada anak..moga anak kita dapat membesar dengan sihat dan ceria..

Kalau nak cuba supplement Shaklee untuk ibu menyusu tu terus je contact Mai k, hihi..

Ok nanti Mai kongsi lagi tentang milk booster untuk tambah susu ibu ni ye..

Semoga bermanfaat ya!

No comments: