Thursday, August 10, 2017

Suplemen Shaklee Untuk Tangani Bengkak Susu

Pengalaman bengkak susu menjadi satu pengalaman yang sangat memeritkan bagi kebanyakan ibu menyusu. Betapa sakitnya rasa pada payudara bila terjadinya bengkak susu. Payudara terasa keras, sakit, pedih dan membengkak kerana penghasilan susu yang banyak secara tiba-tiba.

Bengkak susu terjadi apabila aliran susu tidak lancar dan berlakunya saluran susu yang tersumbat @ clogged duct.

Namun, bengkak susu biasanya terjadi pada masa awal kelahiran bayi sahaja. Selepas badan dapat mengenalpasti rentak penyusuan dan keperluan bayi, badan akan menghasilkan susu yang secukupnya untuk bayi.

Tetapi, gejala bengkak susu perlu diatasi dengan cepat supaya tidak melarat menjadi mastitis pada payudara.

Suplemen Shaklee Untuk Membantu Menangani Bengkak Susu Dengan Cepat


Suplemen Shaklee dapat membantu ibu menangani masalah bengkak susu dengan cepat.

Lecithin
Lecithin bersifat mencairkan lemak, maka lecithin dapat membantu mencairkan lemak susu yang terkumpul. Ini dapat melancarkan aliran susu dan mengelakkan bengkak susu.

Vitamin E
Vitamin E merupakan satu antioksida yang dapat membantu memberi perlindungan extra supaya dapat menangkis serangan kuman yang menyebabkan mastitis. Ini membuatkan vitamin E sangat membantu memberi kesan positif kepada ibu yang mengalami bengkak susu.

Vitamin C
Vitamin C dapat meningkatkan sistem imun dalam badan. Maka badan dapat menangkis serangan luar daripada kuman dan virus. Ini dapat mengurangkan risiko mastitis terjadi.

Garlic Complex
Bawang putih terkenal dengan sifat antibiotik semulajadi. Ia bersifat anti radang dan membantu mengelakkan berlakunya mastitis

Testimonial


Antara testimonial pengguna suplemen Shaklee untuk mengatasi masalah penyusuan:



Untuk mendapatkan supplemen dan vitamin untuk atasi masalah penyusuan seperti mastitis, liang susu tersumbat atau clogged duct, boleh hubungi pengedar Shaklee ini.

No comments: